تعمیر فیش پرینتر

تعمیر فیش پرینتر

فیش پرینتر امروزه به یکی از اجزای ضروری کسب و کارها در صنایع مختلف از جمله فروشگاه های مواد غذایی ، داروخانه ها و بیمارستان ها و …..  تبدیل شده اند. از آنها برای چاپ سریع و کارآمد رسیدها، فاکتورها و سایر اسناد مهم استفاده می شود. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه زمانی شما نیاز به تعمیر فیش پرینتر دارید ؟ در این راهنما، فناوری پشت این دستگاه ها را بررسی می کنیم و مکانیزم های انواع فیش پرینتر های موجود در بازار را توضیح می دهیم.

فهرست مطالب

تعمیر فیش پرینتر

فیش پرینتر یکی از اجزای ضروری هر کسب و کاری است که می توانید با  سوابق فروش هایتان را به مشتریان خود ارائه دهید . با این حال، مانند هر قسمت از  فناوری ها دیجیتالی ، این فیش پرینتر ها مستعد خرابی هستند. این مشکل می تواند به  دلیل یک مشکل مکانیکی یا نرم افزاری باشد، خرابی فیش پرینتر می تواند عملیات کسب و کار شما را مختل کند و باعث ناامیدی هم برای شما و هم برای مشتریانتان شود.

خوشبختانه، اکثر مشکلات فیش پرینتر را می توان با برخی از تکنیک های عیب یابی  و تعمیر اساسی ، حل کرد. در این مقاله، نکاتی را در مورد نحوه تعمیر فیش پرینتر که دچار مشکل شده است، به شما ارائه می دهیم.

مکانیزم های فیش پرینتر

فیش پرینتر با مکانیزم حرارتی (Thermal Printers) 

پرینتر حرارتی از گرما برای تولید متن و تصاویر روی کاغذ استفاده می کنند. چاپگر حاوی یک هد حرارتی است که هنگام عبور از کاغذ حرارتی ویژه گرم می شود. سپس کاغذ در جایی که گرم شده است تغییر رنگ می دهد  و متن یا تصویر مورد نیاز را چاپ می کند.

پرینتر حرارتی معمولاً سریع‌تر و بی‌صداتر از چاپگرهای سوزنی هستند و برای محیط‌های شلوغ مانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی و رستوران‌ها ایده‌آل هستند. آنها همچنین به نگهداری کمتری نیاز دارند زیرا هیچ کارتریج جوهر یا ریبونی برای تعویض وجود ندارد. با این حال، آنها می توانند از قبل گران تر باشند و کاغذ حرارتی می تواند گران تر از کاغذ چاپگر استاندارد باشد و همچنیم مساله دوام چاپ در این نوع از چاپ به نسبت پرینتر های سوزنی به شدت پایین تر می باشد .

 

فیش پرینتر با مکانیزم سوزنی (Impact Printers) 

از طرف دیگر پرینتر های سوزنی از مکانیزم مکانیکی برای ایجاد متن و تصاویر روی کاغذ استفاده می کنند. چاپگر حاوی یک هد چاپ با یک سری پین یا سوزن است که به نوار جوهر برخورد می کند و جوهر را به کاغذ منتقل می کند تا متن یا تصویر مورد نظر را چاپ کند.

پرینتر سوزنی معمولا کندتر و بزرگتر از چاپگرهای حرارتی هستند، اما همچنین چاپ آنها دوام بیشتری دارند و می توانند کاغذهای ضخیم تر و فرم های چند قسمتی را مدیریت کنند. آنها اغلب در محیط هایی استفاده می شوند که نیاز به چاپ نسخه های تکراری دارند، مانند رسید و فاکتور.

هد فیش پرینتر چیست ؟

هد چاپگر حرارتی جزء اصلی فیش پرینتر است که تصویر چاپ شده را روی یک رول کاغذ حرارتی تولید می کند. هد حرارتی متشکل از یک سری مقاوت های گرم کننده کوچک است که به پیکسل های حرارتی نیز معروف هستند که در فواصل زمانی دقیق گرم و سرد می شوند تا تصویر مورد نظر را ایجاد کنند. هد فیش پرینتر حرارتی در اندازه ها و وضوح های متفاوتی هستند و کیفیت چاپ به تعداد پیکسل در هر اینچ بستگی دارد.

هدهای حرارتی چگونه کار می کنند ؟

هد فیش پرینتر حرارتی با گرم کردن و خنک کردن نقاط کوچک یا پیکسل‌ها روی هد کار می‌کنند تا تصویری را روی کاغذ ایجاد کنند. المنت حرارتی در هد حرارتی از یک مقاومت کوچک ساخته شده است که با عبور جریان الکتریکی از آن گرم می شود. گرمای تولید شده توسط این مقاومت ها ، باعث تغییر رنگ کاغذ حرارتی و ایجاد تصویر مورد نظر می شود. مدت زمان و شدت گرما تیرگی چاپ را تعیین می کند، در حالی که فاصله بین نقاط (پیکسل ها) وضوح تصویر را تعیین می کند.

نگهداری از هد فیش پرینتر حرارتی

برای اطمینان از طول عمر هد فیش پرینتر حرارتی خود ، نگهداری و مراقبت مناسب ضروری است. تمیز نگه داشتن هد فیش پرینتر ، عاری بودن از گرد و غبار و زباله  و پرهیز از برخورد مواد شیمیایی و حلال های خشن از اقدامات مهمی است که باید انجام دهید. همچنین مهم است که از رول کاغذ مناسب استفاده کنید زیرا اگر کاغذ با پرز زیاد و بافت خشن استفاده کنید نرخ سایش هد فیش پرینتر بسیار زیاد افزایش پیدا می کند و متناسب با آن عمر فیش پرینتر کاهش پیدا می کند و می توانند به هد حرارتی آسیب برسانند. اگر مکرراً دچار گیر کردن کاغذ می‌شوید، تمیز کردن هد حرارتی با یک پاک‌کننده تأیید شده می‌تواند به کاهش خطر آسیب کمک کند.

کاغذ حرارتی چیست ؟

کاغذ حرارتی نوعی کاغذ است که با ماده شیمیایی خاصی پوشیده شده است که به گرما واکنش نشان می دهد. هنگامی که حرارت روی کاغذ اعمال می شود، پوشش شیمیایی تغییر رنگ می دهد و یک تصویر یا متن را ایجاد می کند.

فرآیند ایجاد تصویر روی کاغذ حرارتی با پرینتر حرارتی آغاز می شود. پرینتر حرارتی از یک هد چاپ حرارتی برای اعمال گرما به کاغذ استفاده می کند. هد فیش پرینتر حاوی عناصر گرمایشی ریز است که به صورت شبکه ای چیده شده اند. هنگامی که جریان الکتریکی به المنت های حرارتی وارد می شود، گرم می شوند و گرما را به کاغذ منتقل می کنند.

پوشش شیمیایی روی کاغذ شامل دو جزء است:

 1-رنگ 

رنگ یک ترکیب بی رنگ است که با تغییر رنگ به گرما واکنش نشان می دهد.

2-توسعه دهنده. 

 توسعه دهنده (Develper) یک ماده شیمیایی است که به فعال شدن رنگ و ایجاد یک تصویر قابل مشاهده کمک می کند.

همانطور که هد چاپ گرما را به کاغذ وارد می کند، رنگ روی کاغذ فعال می شود و به گرما واکنش نشان می دهد. توسعه دهنده به تقویت واکنش شیمیایی ، کمک می کند و یک تصویر قابل مشاهده تر ایجاد می کند. گرما باعث ذوب شدن رنگ و پخش شدن آن می شود و در مناطقی که حرارت اعمال می شود تغییر رنگ ایجاد می کند. باعث این می شود که یک تصویر یا متن روی کاغذ ایجاد شود .

از آنجایی که کاغذ حرارتی از گرما برای ایجاد تصویر استفاده می کند، نیازی به جوهر یا تونر ندارد و این امر آن را به گزینه ای محبوب برای چاپ رسید، بلیط و فاکتور و سایر اسنادی که باید سریع و ارزان چاپ شوند تبدیل می کند. با این حال، تصاویر ایجاد شده بر روی کاغذ حرارتی می توانند به مرور زمان محو شوند، به خصوص اگر در معرض گرما یا نور قرار گیرند.

برای جلوگیری از محو شدن، ممکن است مقداری کاغذ حرارتی با یک لایه محافظ پوشانده شود که به حفظ تصویر کمک می کند. با این حال، حتی با یک پوشش محافظ، کاغذ حرارتی برای نگهداری طولانی مدت بایگانی مناسب نیست.

کاغذ حرارتی به عوامل محیطی مانند دما و رطوبت نیز حساس است. اگر در محیط گرم و مرطوب نگهداری شود، پوشش شیمیایی روی کاغذ می تواند شروع به شکستن کند و منجر به از دست دادن کیفیت تصویر یا از دست دادن کامل تصویر شود.

از کاغذ حرارتی علاوه بر استفاده برای چاپ قبض و بلیط، در برخی از وسایل پزشکی مانند دستگاه های الکتروکاردیوگرام و دستگاه های سونوگرافی نیز استفاده می شود. همچنین در برخی از دستگاه های فکس و لیبل پرینتر ها استفاده می شود.

به طور کلی، کاغذ حرارتی روشی ساده و موثر برای ایجاد تصاویر و متن بدون نیاز به جوهر یا تونر است. با این حال، مهم است که از محدودیت ها و پتانسیل آن برای محو شدن یا از بین رفتن تصویر در طول زمان آگاه باشید

درگاه (PORT) مورد استفاده در فیش پرینتر

اکنون که انواع مکانیزم مختلف فیش پرینتر  را درک کردید، لازم است بدانید که چگونه آنها به رایانه یا سیستم POS شما متصل می شوند. چندین گزینه برای این موضوع در دسترس است، از جمله:

 

یو اس بی (USB):

بسیاری از چاپگرهای رسید مدرن مجهز به درگاه USB هستند که امکان اتصال آسان و سریع به رایانه یا سیستم POS شما را فراهم می کند.

 

شبکه (Ethernet) :

اتصال با پرت شبکه  به فیش پرینتر شما اجازه می دهد تا به شبکه شما متصل شود و چندین رایانه را قادر می سازد از یک فیش پرینتر استفاده کنند. همچنین در صورتی که فاصله فیش پرینتر تا کامپیوتر شما بین 2 متر تا 120 متر باشد این درگاه انتخاب مناسبی می باشد .

 

بلوتوث (Bluetooth) :

فیش پرینتر دارای بلوتوث امکان اتصال بی سیم را فراهم می کنند و آنها را به یک انتخاب عالی برای مشاغل ویزیتوری  یا کسانی که فضای محدودی دارند تبدیل می کند این نوع اتصال بیشتر در فیش پرینتر کمری مورد استفاده قرار می گیرد .

 

سریال (COM) :

پورت کام، مخفف Port Communication، نوعی ارتباط سریال است که دو دستگاه را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از طریق یک رابط سریال مبادله کنند. داده ها یک بیت در یک زمان از طریق یک سیم منفرد منتقل می شوند و ارتباط می تواند همزمان یا ناهمزمان باشد. پورت کام با نام های RS-232 یا RS-422 نیز شناخته می شود و چندین دهه است که از آن در دستگاه های مختلف استفاده می شود.

 

ال پی تی  (LPT) :
پورت LPT یک درگاه رایج در صنعت سخت افزار کامپیوتر است که به یک پورت موازی اشاره دارد که برای اتصال وسایل جانبی مانند فیش پرینتر، لیبل پرینتر ها  و ….. استفاده می شود. LPT مخفف “Line Printer Terminal” است و از روزهای اولیه پدید آمدن کامپیوتر ها وجود داشته است. امروزه استفاده از Port LPT مانند گذشته گسترده نیست، اما همچنان در برخی دستگاه ها و سیستم ها جای خود را دارد.

 

اجزای مختلف فیش پرینتر

تعمیر فیش پرینتر

با فشار دادن این ضامن می توانید درب فیش پرینتر را باز کنید

با فشار دادن دکمه فید دستگاه کاغذ بدون چاپ از دستگاه خارج می شود 

مین برد فیش پرینتر

کاتر فیش پرینتر بخش متحرک

تیغه ثابت کاتر فیش پرینتر

دکمه خاموش و روشن فیش پرینتر

فیش پرینتر از اجزا و قطعات متفاوتی تشکیل شده است مانند :

شاسی فیش پرینتر 

ضامن درب فیش پرینتر

درب فیش پرینتر

کاتر فیش پرینتر 

موتور فید فیش پرینتر

موتور کاتر فیش پرینتر

دکمه خاموش و روشن فیش پرینتر

 

ایرادات متداول فیش پرینتر ها

قبل از اینکه به تکنیک‌های عیب‌یابی و تعمیر فیش پرینتر بپردازیم، مهم است که برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در فیش پرینتر با آن مواجه شوید را درک کنید. که در اینجا به آنها اشاره می کنیم :

 

  1. گیر کردن کاغذ در فیش پرینتر
  2. کیفیت چاپ ضعیف است
  3. مشکلات هد چاپ 
  4. مشکلات اتصال
  5. خطاهای درایور
  6. مشکلات منبع تغذیه
  7. تضادهای نرم افزاری
  8. باز نشدن درب فیش پرینتر
  9. روشن نشدن فیش پرینتر
  10. برش کاغذ به درستی انجام نمی شود 
تعمیر لیبل پرینتر

عیب یابی فیش پرینتر

اگر فیش پرینتر شما ایراد دارد و نیاز به تعمیر فیش پرینتر دارید ، اولین قدم این است که سعی کنید مشکل را شناسایی کنید. در اینجا چند نکته عیب یابی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

اگر فیش پرینتر شما چاپ نمی کند، اولین چیزی که باید بررسی کنید رول کاغذ است. مطمئن شوید که به درستی بارگذاری شده است و کاغذ کافی باقی مانده است.

همه کابل‌هایی را که فیش پرینتر را به رایانه یا سیستم POS متصل می‌کنند، بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها به طور ایمن و صحیح متصل شده اند.

گاهی اوقات، یک راه اندازی مجدد ساده می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. فیش پرینتر خود را خاموش کنید، آن را از منبع برق جدا کنید و بعد از چند دقیقه دوباره آن را وصل کنید.

مطمئن شوید که فیش پرینتر به عنوان پرینتر پیش فرض تنظیم شده است و برای پورت صحیح انتخاب شده است. اگر مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای چاپگر مراجعه کنید یا با تیم پشتیبانی شرکت پیکسل تماس بگیرید

بروزرسانی‌های درایور فیش پرینتر را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را نصب کنید تا فیش پرینتر عملکرد مناسبی داشته باشد .

پیشگیری از مشکلات احتمالی فیش پرینتر

برای جلوگیری از مشکلات بعدی فیش پرینتر خود، در اینجا چند نکته برای حفظ عملکرد خوب آن وجود دارد:

 

  • هد فیش پرینتر و سایر قسمت های فیش پرینتر را به طور مرتب تمیز کنید.
  • برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ از رول های کاغذی با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از گرفتگی، فیش پرینتر خود را در محیطی عاری از گرد و غبار نگه دارید.
  • مطمئن شوید که فیش پرینتر در صورت عدم استفاده خاموش است.
  • مسیر کابل دیتا را از کابل برق جدا نمایید تا از انتقال نویز جلوگیری نمایید .

سوالات متداول تعمیر فیش پرینتر

بهترین زمان برای تمیز کردن فیش پرینتر ، بعد از چاپ  5 رول کاغذ یا هر ماه هر کدام که زودتر فرا برسند ، می باشد تا از تجمع گرد و غبار و سایر مشکلات جلوگیری شود .

تنظیمات رول کاغذ، کابل های فیش پرینتر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی تنظیم شده است. اگر کار نکرد، فیش پرینتر را مجددا راه اندازی کنید.

 


 این بستگی به مشکلی دارد که شما با آن مواجه هستید. عیب یابی اولیه، مانند گیر کردن کاغذ یا اتصال کابل، می تواند به تنهایی انجام شود. با این حال، اگر مشکل پیچیده تر است، بهتر است با کارشناسان شرکت پیکسل تماس بگیرید

کاتر فیش پرینتر برای برش کاغذ یک مکانیزم رفت و برگشتی دارد این مشکل عمدتا زمانی بروز می کند که کاتر برش کاغذ عمل رفت را انجام می دهد و نمی تواند عمل برگشت را انجام دهد . 

این مورد نشان دهنده اتمام کاغذ یا باز بودن درب فیش پرینتر می باشد اگر این موارد لحاظ شده و فیش پرینتر آماده به کار نشده است ، ایراد فنی در داخل فیش پرینتر می باشد که اجازه آماده به کار شدن پرینتر صادر نمی شود .

از کار افتادن موتور کاتر و یا ساییدگی چرخ دنده های کاتر فیش پرینتر از دلایل عمده ایراد است

این مورد زمانی بروز می کند که تیغه متحرک به درستی بر روی تیغه ثابت برش در کاتر فیش پرینتر قرار نمی گیرد .

ابتدا بایستی که کابل برق و آداپتور را بررسی نمایید تا از عملکرد صحیح آن مطمین شوید در صورت اطمینان از عملکرد صحیح آداپتور و سوکت برق پشت فیش پرینتر را بررسی نمایید اگر ایراد از این موارد مطرح شده نباشد احتمالا مین برد دستگاه با مشکل مواجه شده است  .

خدمات تعمیر فیش پرینتر

  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر بیکسلون BIXOLON
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر سامسونگ SAMSUNG
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر نیکیتا NIKITA
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر کرونیکس CORONIX
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر استار STAR
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر آواسیس AVASYS
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر اپسون EPSON
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر اچ پی آر تی HPRT
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر الیوتی OLIVETTI
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر اکسیم AXIOHM
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر بی یانگ BEIYANG
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر دایمو DYMO
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر گودکس GODEX
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر زبراZEBRA
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر سووSEWOO
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر بیرچBIRCH
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر پروتکPROTECH
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر برادر brother
  • تعمیر و سرویس پرینتر های حرارتی ،فیش پرینتر SNBC

تعمیر فیش پرینتر بیانگ BEIYANG BTP 2002 NP
تعمیر لیبل پرینتر بیانگ BEIYANG BTP SNBC 2300
تعمیر فیش پرینتر بیانگ BEIYANG BTP R 980
تعمیر فیش پرینتر بیانگ SNBC BEIYANG U80
تعمیر فیش پرینتر بیانگ BEIYANG U 80 ETHERNET SNBC
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر سی تی زن CITIZEN CTS 651 SA
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر سی تی زن CITIZEN CTS 2000
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر سی تی زن CITIZEN CTS 801
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر سی تی زن CITIZEN CTS 4000
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر سی تی زن CITIZEN 1DD3551
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر سی تی زن CITIZEN S501
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر حرارتی اپسون EPSON TM T20II USB ETHERNET
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر حرارتی اپسون EPSON TM T20II USB SERIAL
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر حرارتی اپسون EPSON TM T70
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر حرارتی اپسون EPSON T88IV
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر حرارتی اپسون EPSON TM T20
تعمیر و پشتیبانی لیبل پرینتر هانیول HONEY WELL PC 42 T USB
تعمیر و پشتیبانی فیش پرینتر اچ پی آر تی HPRT PRINTER
TP 801 – LP Q80 – LPQ 58 – LP 1062 – TP 805 – TP806
پرینترهای صدور فاکتور رستورانی
چاپگر های بیکسولون- فیش پرینتر بیانگ – صدور فاکتور اکسیوم – چاپگرفیش دلتا
بیکسلون 350 – بیکسلون 350 پلاس- بیکسلون 350 تو – بیکسلون 350 تری – بیکسلون 350 پلاس تو – بیکسلون 350 پلاس تری – بیکسلون اف 312 – بیکسلون اف 310 – بیانگ 2002 – بیانگ یو 80 – پرینتر های اکسیوم – پرینتر های اچ پی آر تی -پرینتر های ایتاکا – فیش پرینتر های میوا
قطعات شامل : هد – مین برد – غلطک فید – کاتر – کابل – یونیت
BIXOLON – BEIYANG -AXIOM-DELTA-JOLIMARK-HPRT

فروش و نصب و راه اندازی ، عیب یابی ، تعمیرات ، خدمات فوری : لیبل پرینتر فیش پرینتر کشوی پول برند های زیر
فیش پرینتر بیکسولون ولیبل پرینتربیکسولون و کشوی پول بیکسلون
CASH DRIVER BIXOLON LABEL PRINTER BIXOLON
تعمیر فیش پرینتر حرارتی فیش پرینتر بیکسلونBIXOLON SRP 500
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON 350III PLUS
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP F312
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP F310
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 150UG
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 350 III
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 330
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 330 PLUS
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 275
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 350 PLUS
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 350II
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 350 II PLUS
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلون BIXOLON SPP R400
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SPP R200
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SPP R200 II
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON STP 103
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SPP R300
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SPP 100
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 330
تعمیر فیش پرینتر حرارتی بیکسلونBIXOLON SRP 350
تعمیر لیبل پرینتر و لیبل زن بیکسلونBIXOLON SLP T 400
تعمیر لیبل پرینتر و لیبل زن بیکسلونBIXOLON SLP T403
تعمیر لیبل پرینتر و لیبل زن بیکسلونBIXOLON SLP D220
کشوی پول بیکسلونBIXOLON BC425
کشوی پول بیکسلونBIXOLON BC460
کشوی پول بیکسلونBIXOLON BC410
ترمال هد بیکسلون THERMAL HEAD BIXOLON
مین برد بیکسلون MAIN BORD BIXOLON
پورت شبکه بیکسلون BIXOLON ETHERNET PORT
پورت USBبیکسلون BIXOLON USB PORT
پورت سریال بیکسلون BIXOLON SERIAL PORT
پورت پارالل بیکسلون BIXOLONPARALL PORT
غلطک فید بیکسلون BIXOLON
کاتر بیکسلون BIXOLON CUTTER
تیغه کاتر بیکسلون BIXOLON
قیمت دست دوم بیکسلون BIXOLON
پرینتر چاپگر بیکسلون THERMAL PRINTER POS BIXOLON
چرخ دنده های بیکسلون BIXOLON
موتور فید بیکسلون BIXOLON
آی سی فلش بیکسلون BIXOLON
آی سی هد بیکسلون BIXOLON
لیبل پرینتر آواسیس AVASYS ALP 204
فیش پرینتر حرارتی آواسیس ARP 3250 AVASYS
فیش پرینتر حرارتی آواسیس ARP 1200 AVASYS
تعمیر فیش پرینتر حرارتی فیش پرینتر حرارتی اکسیوم AXIOM PR 80250U
تعمیر فیش پرینتر حرارتی فیش پرینتر حرارتی اکسیوم Q80I AXIOM
تعمیر فیش پرینتر حرارتی فیش پرینتر حرارتی اکسیوم RP 80250AXIOM
تعمیر فیش پرینتر حرارتی لیبل پرینتر بیانگ BEIYANG BTP 3200 E
تعمیر فیش پرینتر حرارتی لیبل پرینتر بیانگ BEIYANG BTP 520!

در صورت نیاز می توانید با کارشناسان شرکت پیکسل در خصوص تعمیر فیش پرینتر در تماس باشید .

مراحل تعمیر فیش پرینتر

زمانی که شما به تعمیر فیش پرینتر نیاز پیدا می کنید مسلما دستگاه شما با ایرادی مواجه گردیده است این خرابی ها می تواند به دلایل متعددی بروز نمایند اما فارق از اینکه به چه دلیل دستگاه با ایراد مواجه گردیده است ما می توانیم خرابی ها در فیش پرینتر به سه دسته اصلی تقسیم بندی نماییم

  1. خرابی هد فیش پرینتر
  2. خرابی برد الکترونیکی یا همان مین برد فیش پرینتر
  3. خرابی کاتر فیش پرینتر
  4. خراب غلطک فیش پرینتر

عمده خرابی های دستگاه فیش پرینتر را می توان در این موارد جستجو نمود و برای تعمیر فیش پرینتر به صورت صحیح بایستی همواره این موارد را در نظر بگیریم  .

تعمیر مین برد فیش پرینتر

تعمیر مین برد فیش پرینتر به قسمت های متفاوتی تقسیم می گردد گاهی اوقات یک قسمت از مین برد به صورت کامل می سوزد که در این صورت اگر امکان تعویض وجود داشته باشد می توان با عیب یابی و تعویض قطعات ، مشکل را مرتفع نمود یکی دیگر از مشکلات رایج در مین برد زمانی رخ می دهد که به دلیل عدم استفاده صحیح از پرینتر سوکت های ورودی و خروجی مانند سوکت برق ورودی و یا سوکت پورت های ورودی اطلاعات با آسیب مواجه می گردند در مواقعی که آسیب فقط متوجه سوکت باشد می توان با تعویض سوکت خراب را مرتفع نمود ولی در مواقعی که به مین برد فیش پرینتر آسیب وارد شود دیگر به راحتی گذشته نمی توان مین برد فیش پرینتر را تعمیر نمود .

تعمیر هد فیش پرینتر

هد فیش پرینتر عمدتا یا به طور کامل می سوزد و یا اینکه قسمت هایی از هد فیش پرینتر دیگر قادر گرفتن پرینت نخواهند بود هد های فیش پرینتر در واقع از المنت های بسیار بسیار کوچکی تشکیل شده اند که با فرمان گرفتن از مین برد باتوجه به نوع چاپی که نیاز هست تا گرفته شود هر قسمت از هد گرم خواهد شد و پس از چند لحظه با برداشتن جریان الکترونیکی به دلیل عدم وجود حرارت دیگر چاپی صورت نخواهد گرفت .

تعمیر کاتر فیش پرینتر

در واقع کاتر فیش پرینتر زمانی که نیاز به تعمیر پیدا می کند بایستی از دو جنبه مکانیکی و الکترونیکی مورد بررسی قرار بگیرد کاتر فیش پرینتر در صورت استفاده و به دلیل مستهلک شدن می تواند کند گردد در صورتی که با این کند شدن کاتر دیگر قادر نخواهد بود تا کاغذ را برش دهد ولی گاهی هم پیش می اید که به دلیل از کار افتادن موتور محرک کاتر دیگر این قطعه نمی تواند کاغذ فیش پرینتر را برش دهد .

تعمیر غلطک فیش پرینتر

غلطک فیش پرینتر از یک شفت فولادی با روکش لاستیکی تشکیل شده است غلطک فیش پرینتر دو وظیفه اصلی برعهده دارد 

هدایت کاغذ به بیرون از فیش پرینتر 

برقرای اتصال هد فیش پرینتر با کاغذ حرارتی 

در صورت معیوب شدن ممکن است هر یک از این کارکردها با مشکل مواجه شود 

تعمیر غلطک فیش پرینتر